Greenfee

Priser

Greenfee 18 hål:

Seniorer vardagar/helg 350-600:- (beroende på säsong, dag och tidpunkt du bokar)
Juniorer vardagar/helg 200:-

Spelare som inte kommer till start och inte har avbokat sin tid innan start debiteras med 50 kr.

Vill du spela 36 hål betalar du full greenfee för de första 18 hålen och halv avgift för de sista 18 hålen.

Vill du endast spela 9 hål så betalar du 75% av ordinarie greenfee på den aktuella starttiden.

Greenfee korthålsbanan:

Seniorer vardagar/helg 150:-
Juniorer 60:-
Juniorer upp till 13 år spelar gratis.

All betalning sker i shopen.

Hyra av golfbil

Medlemmar 200:- (med läkarintyg)
Greenfee-gäster 250:- (med läkarintyg)
Övriga 400:-

Vill du hyra golfbilen för 36 håls spel betalar du full avgift för de första 18 hålen och halv avgift för de sista 18 hålen.

Spelare med medlemskap i SGF, GAF, SGA, PGA

Spelare med dessa medlemskap erbjuds fritt spel en gång per år vid uppvisning av kort. Meddela kansliet senast dagen innan vid spel på introduktionskort.

Tranås GK är med i Golfhäftet (ej PLUS) och erbjudandet gäller under måndagar-fredagar (alltså ej lördagar, söndagar eller helgdagar). Halv greenfee gäller på dagens högsta greenfee 600 kr. Häftet gäller inte heller under vår Golfvecka (vecka 30).

Samarbete med smålandsklubbar:

Fullvärdiga medlemmar och hedersmedlemmar i respektive klubb erlägger följande greenfee i Eksjö och Tobo:
100 kronor i rabatt på ordinarie greenfee på nedanstående tider.
Gäller måndag-torsdag hela dagen (helgfria dagar)
Fredag till och med kl. 12.00
Lördag-söndag och helgdag vid start efter 15.00.

Fullvärdiga medlemmar och hedersmedlemmar i respektive klubb erlägger följande greenfee i Gränna:
Greefee 370 kronor på nedanstående tider.
Alla vardagar
Lördag-söndag och helgdag vid start efter 15.00.

Samarbete med Östgötaklubbarna Vadstena GK, Mjölby GK och Östad Golf i Väderstad.

Fullvärdiga medlemmar och hedersmedlemmar i respektive klubb erlägger följande greenfee i Vadstena:
Seniorer: 100 kr rabatt på ordinarie greenfee helgfria vardagar.
Övriga tider på helger och helgdagar, inkl. midsommarafton gäller ordinarie greenfee.
Juniorer upp till 15 år: fritt spel, alla dagar
Tävlingar: oavsett dag gäller tävlingsgreenfee enligt inbjudan

Fullvärdiga medlemmar och hedersmedlemmar i respektive klubb erlägger följande greenfee i Mjölby:
Seniorer: Greenfee 100 kr rabatt på ordinarie greenfee helgfria vardagar samt helgdagar efter kl. 15.00.
Övriga tider på helger och helgdagar, inkl. midsommarafton gäller ordinarie greenfee fram till kl. 15.00.
Juniorer upp till 15 år: fritt spel, alla dagar
Tävlingar: oavsett dag gäller tävlingsgreenfee enligt inbjudan

Fullvärdiga medlemmar och hedersmedlemmar i respektive klubb erlägger följande greenfee i Östad:
Seniorer: vardagar 200 kr, lördag/söndag/röda dagar 250 kr
Juniorer: alla dagar 100 kr