Verkstad & Reparationer

Vi reparerar och anpassar golfutrustning genom att förkorta, förlänga eller ändra lie och loft för optimal prestanda till att greppa om golfklubbor. Vi samarbetar med alla ledande leverantörer av original- och reservdelar och har alltid ett brett utbud av skaft och grepp i olika storlekar.  Om vi inte skulle ha vissa specifika komponenter hemma kan vi snabbt beställa.

Om det bara är några fåtal grepp som ska bytas så gör vi det oftast medans ni väntar och är det ett helt set hämtas de dagen efter.

Lie & Loft
Klubbans lie är viktig för att klubban skall komma rätt in till bollen. Klubbans lie påverkar först och främst riktningen. En klubba som står på tån i träffen, kommer att skicka bollen till höger (för vänsterspelare till vänster), en klubba som står på hälen skickar bollen till vänster. Ju mer loft på klubban, desto större roll spelar lie vinkeln. Du behöver alltså inte köpa nya klubbor utan vi kan hjälpa dig att ändra dina befintliga (inte alla men de flesta). Detta är extra viktigt för dina wedgar då det är med wedgarna ni sparar slag!

Pris för loft och lie kontroll inkl justering är 50 kr/klubba eller hela setet för 350 kr.

Rätt grepptjocklek

Har du rätt storlek på dina grepp?
Herrar med handskstorlek small och medium bör ha standard grepp. Herrar med medium-large eller large i storlek bör fundera på midsize grepp. Har man x-large eller större så ska man fundera på jumbo grepp. Ett litet exempel: har man medium-large i handske kan det vara en fördel att ta ett standard grepp och istället lägga på 2 extra lager tape under greppet. Du får då ett tjockare grepp men inte lika tjockt som ett midsize . Damer med large handske kan använda sig av herr standard grepp. Damer med medium eller medium-large handskar ska ha något tunnare grepp. Lättast är att dra ut ett herr standard grepp ca 2 cm.

Med gamla och slitna grepp är det lätt att vi greppar klubban för hårt vilket gör att vi spänner oss i muskler och leder till en försämrad sving rörelse. I vårt greppsortiment har vi grepp i olika storlekar allt föra att du ska hitta det grepp som passar bäst för just dig. Nya grepp på dina klubbor kan förlänga livslängden på ditt set och göra de som nya igen. Är du osäker på om du har rätt grepp, eller om det är dags att byta är det bara komma in med dina klubbor och prata med oss så hjälper vi dig. Det viktigaste är att du spelar med fräscha, rena grepp. Det kommer göra ditt golfspel bättre och samtidigt förlänga livslängden på dina klubbor.

Priser (inkl omgreppning) och greppsortiment

GolfPride Tour Velvet Standard 100 kr