Bokningsregler

Bokningsregler på Tranås GK

Tidsbokning
Vi rekommenderar att ni laddar ner apparna MG Bokning & On Tag Scorekort. Boka tid, betala ev. greenfee och ankomstregistrera dig enkelt i MG Bokning (samma inloggning som till Min Golf). Efter ankomstregistreringen kan du välja att fortsätta till digitalt scorekort i On Tag Scorekort.

Tidsbokning sker via Min Golf, appen MG Bokning eller på telefon till receptionen 0140-311661. Starttider finns mellan kl. 07.00-18.30, övriga tider gäller bolltränna.

Max 4 st starttider / golf ID, 1 bokad start tid / dag, max 2 helgdagar & varav max 3 vardagar (helgfri måndag-fredag). Ange alla Golf ID för samtliga i bollen. Vi förbehåller oss rätten att para ihop 2 bollar vid hårt tryck på banan.

Bokningsavgifter vid gruppbokningar
Bokar ni mer än 3 starttider eller fler i ett namn utgår en bokningsavgift. Senast 3 dagar innan er starttid lämnar ni in allas golf-ID och i vilken boll de skall spela. Vi lägger in det i er bokning och skriver ut scorekort när ni är på plats. Detta påverkar inte bokningsregeln med max 4 st starttider / golf ID.

Du kan också boka upp tiderna själva på min golf med alla golf-ID utan kostnad men då ingår de i max antal starttider / golf ID.

15 kr / person för Gamla Grabbar, Seniora & Damligan vid säsongsbokning av tider.
25 kr / person på vardagar för medlemmar och greenfeegäster.
50 kr / person på helger för medlemmar och greenfeegäster.

Vill du ha samma starttid under hela säsongen?
100 kr / starttid vid bokning av samma tid under hela säsong, gäller vardagar. Avgiften betalas vid bokning och ingen återbetalning sker vi avbokning av tider. Senast 3 dagar innan er starttid lämnar ni in allas golf-ID och i vilken boll de skall spela. Vi lägger in det i er bokning och skriver ut scorekort när ni är på plats. Detta påverkar inte bokningsregeln med max 4 st starttider / golf ID.

Sker i reception/shop eller i MG Bokning appen senast 10 min före start.

Scorekort
Finns digitalt i appen On Tag, i startkuren vid 1:an eller så hämtar ni ett manuellt scorekort i reception/shop.

No Show
Ankomsregistrering skall ske av alla i bollen senast 10 min innan start i appen MG Bokning eller i reception/shop. OBS! Ej avbokad tid debiteras, gäller även medlemmar. 100 kr/starttid + 50% greenfee.

Betalning av greenfee

Sker via Min Golf, MG Bokning, swish 123 426 32 08 eller i reception under bemannade öppettider.

36 håls greenfee
Vid spel av 36 hål samma dag betalar man 50% av ordinarie greenfee vid den gällande starttiden.

9 håls greenfee
Vardagar, 75% av ordinarie greenfee på den aktuella starttiden
Helger, 75% av ordinarie greenfee men endast efter 15.00.

Välkommen till Tranås GK