Grönt Kort för nybörjare

Grönt Kort utbildningen på Tranås GK 2023

Vi på Tranås Golfklubb bedriver Grönt Kort-kurser i 2st olika format. Helgkurser i grupp för dig som vill gå kursen mer intensivt och ett privat upplägg med lektioner där du bestämmer dina lektionstillfällen med din tränare. Vi vill ge dig möjligheten till mer fokus på träning över tid och att du kontinuerligt ska kunna utveckla och förbättra din golf. Därför erbjuder vi dig möjligheten till repetitionspass i maj, juni och augusti. Du kan gå på så många du vill i mån av plats så länge du inte fått hcp 36. Vi tar hand om dig under hela året och gör dig till en bättre golfare.

Du kommer lära dig allt du behöver veta från grunderna i alla slagen och hur du får en bra bollträff. Vi går igenom de olika delarna inom golfen, de enklaste reglerna samt att du får en introduktion om klubben.

Nytt är att Svenska Golfförbundet har infört nya regler för Grönt kort. Vilket innebär att du ska efter kursen göra ett enklare kunskapstest och ett spelprov över 9 hål. På Tranås GK skall du dessutom spela på 45 slag eller bättre på vår korthålsbana innan du blir godkänd för spelprov och fadderrundor på stora banan. Spelprovet kan du göra tillsammans med en vän som har Grönt kort eller om du vill med någon av våra golf-faddrar. Du kan göra spelprovet hos oss eller på annan golfbana.

Följande gäller för att få Grönt kort:

✓ Godkänt kunskapstest: Få rätt på minst 80 % av ett antal frågor om golfspelet och golfvett.
 Godkänt spelprov: Få minst 18 poäng på 9 hål på handicap 54,0.

Bra filmer att se innan kunskapstestet, klicka här!

Under en period av 4 veckor efter kursen får du spela och praktisera dina nya kunskaper på Tranås GKs korthålshålsbana, utan extra kostnad. Du får även spela två stycken 9 håls rundor på stora banan, utan extra kostnad. Med ditt Golf-id kan du sen gå vidare med din golf hos oss.

Medlemskap i Tranås GK resten av säsongen kostar 4000 kr och efter 1 augusti 2000 kr (Årsavgift 6250 kr)

Privata upplägget – 2495 kr

1*50 & 5 *25 minuters lektioner. Första lektionen bokas som en 50 minuters lektion där in meddelar att det är en Grönt Kort utbildning.

Helgkurs (Intensiv) – Pris 1995 kr

Kurs 1. 27 april – 28 april

Ingår i båda alternativen
Fritt spel på Tranås GKs korthålsbana i 1 månad, 2 st 9 håls fadderrundor på stora banan efter avklarat spelprov på korthålsbanan. Rangekort laddat med 200 kr & 10% i shopen vi köp av utrustning i shopen.