Veckogolfen

Ny tävling 2024 – VECKOGOLFEN

Vi är glada att meddela att Tranås GK kommer att starta en ny klubbtävling i maj månad – Veckogolfen!

Här är några intressanta punkter om tävlingen:

• Veckogolfen innebär att du spelar en rond per vecka när det passar dig mån-sön.
  • Vi spelar i 2 klasser: En dam,  en herr och vi spelar slaggolf.
  • För att göra tävlingen spännande och engagerande har vi ett Order of Merit-system. Varje vecka tilldelas poäng baserat på bästa nettoscore. Första plats får 20 poäng och tionde plats får 1 poäng, i båda klasserna.
  • Finalspelet äger rum i oktober och priserna är presentkort till shopen.
  • Anmälan görs via mingolf.se innan start.
  • Startavgiften är 50 kr och kan swishas till nummer 123 056 52 00. Det kommer även finnas en QR-kod vid första tee för enkel betalning.
  • Markör kan vara vem som helst med grönt kort och handicap. Markörens golf ID måste finnas på scorekortet.
  • Scorekorten läggs i facket utanför tävlingsexpeditionen efter färdigspelad runda.
  • Spelarna ansvarar själva för att justera sitt handicap efter rundan via mingolf.se som vanligt.
  • Kompletta tävlingsbestämmelser kommer att finnas tillgängliga på hemsidan i slutet av april.
  • Första start kommer att vara den 6 maj (vecka 19).
  • Varje vecka delas pris ut till de två bästa resultaten i varje klass. Varje vecka lottas två priser ut bland deltagarna.
  • Tävlingsledare: Patrik Forsemalm

Vi vill uppmana alla medlemmar att delta i Veckogolfen, som vi hoppas kommer att bli en populär tävling och kanske till och med ett komplement eller ersättning till Tisdags- och Onsdagsgolfen. Framtiden kommer att ge oss svaret!

Vi ser fram emot att få se er på banan och önskar er lycka till i Veckogolfen!