LJUSET KOMMER TILLBAKA OCH SÄSONGEN NÄRMAR SIG

HEJ alla medlemmar, sponsorer och samarbetspartners!

Nu kommer ljuset tillbaka och allas vår efterlängtade säsongspremiär kommer allt närmare. På klubben händer det mycket positivt, både inom vår organisation och på banan.
Calle Wissinger är i full gång med träningar och med arbete på vårt kansli. Olle Hettefelt börjar hos oss om en vecka och vi har även startat processen med att finna Elin Karlssons ersättare samt att anställa fler kollegor till Tojjes team.

Norrabynäs
Vår tvist med Carl-Krister gällande breddning av vägen är nu löst. Vi skulle ha mötts i Eksjö Tingsrätt 5-6 mars, men har istället nått en förlikning som innebär att CKJ ersätter oss med
50 000sek. Vi i styrelsen är nöjda med det utfallet. Vad gäller vårt svar på det nya Detaljplaneförslaget så är det inskickat till kommunen. Ni finner bilagan här Tranås Golfklubb Synpunkter Ny Detaljplan Diarienr. BMN2020-9. Den finns också publicerad på vår webb.

Vår shop
Niclas har gjort nya spännande inköp av kläder och utrustning. Mycket av varorna kommer att anlända inom kort, så se till att investera i det som just du behöver inför kommande säsong.

Norraby Krog
Martin har nu öppnat igen med nya friska tag tillsammans sin personal. Under ”vintervilan” har krogen fått ännu mer uppfräschning. Baren har fått ett nytt utseende och den stora spisen, som vi inte kunde elda i, är borta!

Avgifter 2024
Vi hoppas att många av er redan har betalat medlemsavgiften för 2024 – sista dag en var 29:e februari. Betalningen sker via ”Min golf” och om ni har några funderingar så är vi välkomna att kontakta Carl Wissinger på kansliet.

Tävlingar 2024
Klubbens tävlingsprogram för 2024 är klart och vi ser alla fram emot en rolig säsong tillsammans med vår Tävlingskommitté under Bosse Johanssons ledning. Vår Golfvecka infaller som vanligt vecka 30 – då hoppas vi på stor uppslutning både på banan, under tävlingarna och på klubbens Aftergolf- och middagssamlingar.

Årsmöte 21 mars
Varmt välkommen till klubben på årsmöte den 21 mars klockan 19. Din röst är viktig för vår spännande framtid tillsammans på Tranås GK

Hälsningar

Styrelsen i Tranås GK genom