Juni-juli 2020
Som ni säkert har märkt och som jag informerat om tidigare så spelas det golf som aldrig förr i Sverige! Antal medlemmar i golfklubbar i landet har ökat med 5% fram till 1 juni jämfört med 2019. Det ser även ut som att vi kommer att öka antal medlemmar i Tranås GK, vi har haft många nybörjarkurser och även ”gamla” spelare som tar upp golfen igen.

Antalet spelade ronder har ökat med 38% jämfört med föregående säsong. Det har spelats 3,75 miljoner golfrundor! Rekordet för en dag sattes 7 juni då det spelades hela 80 536 ronder på Sveriges golfbanor!

Årsmöte 2020

Den 4 juni genomfördes ett, på grund av Corona-pandemin försenat, årsmöte för 2020.

TGK (bolag och förening) visar ett positivt ekonomiskt resultat för säsongen 2019 på 328 000 kronor.

Per Samuelsson utsågs av årsmötet till hedersmedlem i TGK. Pelle har suttit i styrelsen sedan 1995 och har haft uppdrag som vice ordförande, sekreterare och de senaste åren som kassör. Pelle fick även mottaga Smålands Golfdistriktsförbunds förtjänsttecken i silver för sitt arbete i TGK.

Jan Cnattingius valdes in som ordinarie ledamot i styrelsen och Klara Johansson som ny suppleant.

På det efterföljande konstituerande styrelsemötet fördelades uppgifterna i styrelsen enligt följande:

Ordförande: Bertil Fång
Vice ordförande: Magnus Skobe
Sekreterare: Malin Ekeflo
Kassör: Jan Cnattingius
Ledamot: Mattias Lägermo
Ledamot: Madlene Bengtsson
Ledamot: Björn Pettersson
Suppleant 1: Ebba Asp
Suppleant 2: Klara Johansson

Tävlingar

Äntligen får vi börja tävla igen även om det kommer se lite annorlunda ut med de restriktioner som gäller för dessa tävlingar. Den första klubbtävlingen blir Generationspokalen den 12 juli.

Tävlingskommittén håller på att planera Golfveckan efter de rekommendationer som gäller. Information om tävlingarna kommer att läggas ut på hemsidan.

Styrelsen tog med stöd av ”Tillfälliga kompletterande tävlingsvillkor 2020” beslut vid styrelsemötet 25 juni att tillåta spel för 70+ i klubbtävlingar.

Players 1:st

Snart är det dags för den årliga medlemsundersökningen kallad Players 1:st som görs av Svenska Golfförbundet. Som medlem får man undersökningen antingen i juni eller i augusti som mail.

Då utveckling av klubben och vår verksamhet bygger på vad Ni medlemmar vill är det viktigt att Du som medlem svarar på denna enkät! Då undersökningen skickas från Players 1:st, kan det fastna i SPAM-filter. Har du inte fått något mail den 24 juni, titta i din skräppost om mailet fastnat, annars kommer du med senare i undersökningen den 26 augusti.

Jag vill önska alla medlemmar en riktigt skön sommar med förhoppningsvis många golfrundor.

Berra Fång