Tranås GK följer utvecklingen av coronaviruset och följer de riktlinjer och direktiv som Folkhälsomyndigheten och Svenska Golfförbundet ger. Vi uppdaterar och agerar hela tiden utifrån rådande omständigheter.

Kansli

• Alla ärenden via mail eller telefon.
  • Vi finns tillgängliga måndag-fredag 08:00-16:00
  • Vi nås på: info@tranasgk.se eller på telefon 0140-31 16 61.
  • Vi undanber oss alla personliga möten som går att lösa på annat sätt.
  • Ordförande Bertil Fång kan nås på: bertilfang3@gmail.com eller på telefon 076-185 54 14.

Årsmötet som ställdes in planeras att genomföras den 4 juni kl. 19:00. Det kommer att skickas ut en ny Klubb-Info i god tid innan detta möte.

Övrig verksamhet på klubben

Personal och entreprenörer som är på plats ser till att verksamheten fortsätter fungera och att hygieniska rekommendationer följs. Vid minsta lilla sjukdomssymtom stannar vi hemma, vi ber de som besöker oss göra detsamma.

Norraby Krog är öppen som vanligt men man har glesat ut platserna runt borden.

Man kan hämta matpaket i kiosken. Beställning görs till martin@norrabykrog.se eller på telefon 0140-194 35 innan kl. 09:00. Menyn hittar ni på www.norrabykrog.se

Ragneby Custom Golf AB har öppet:

Vardagar:                                                 10:00-17:00
Långfredagen:                                          09:00-16:00
Påskafton/påskdagen:                             09:00-15:00
Annandag påsk:                                        09:00-16:00

Att tänka på och respektera

Följ Folkmyndighetens rekommendationer om hur du skyddar dig själv och andra. Det bästa sättet att skydda sig och andra mot att bli sjuk är att undvika nära kontakt med sjuka människor. Det finns några allmänna råd för att undvika smitta:

• Stanna hemma om du är sjuk.
  • Var uppmärksam på symptom på covid-19.
  • Tvätta händerna ofta.
  • Hosta och nys i armvecket.
  • Undvik att röra ögon, näsa och mun.
  • Tillhör man någon riskgrupp bör man stanna hemma

Tillfälliga lokala ordningsföreskrifter med anledning av Covid-19

För att minska risken för smittspridning under rådande coronapandemi gäller nedanstående tillfälliga lokala ordningsföreskrifter vid spel och tävling på vår anläggning tills annat meddelas.
Ronder spelade enligt dessa råd och riktlinjer är giltiga som handicapronder.

Omklädningsrum och toaletter

Undvik att använda omklädningsrum, byt om hemma. Tvätta händerna ordentligt efter toalettbesök.

Inför och efter ronden

Byt inte scorekort med varandra. Inte handtacka eller kramas efter avslutad rond.

Flaggstången

Flaggstången ska alltid lämnas kvar i hålet även vid spel på green. Om flaggstången måste vidröras för att centreras i hålet bör spelaren använda handske, alternativt med en klubba.

Hålet

När bollen ska tas upp ur hålet bör spelaren använda handske.

Bunkrar

Bunkerkrattor ska ej användas. Spelaren ska efter att ett slag eller annan åtgärd gjorts i en bunker jämna ut sanden med sin fot eller en klubba.

Tävling

• All tävlingsverksamhet är stoppad tills vidare
  • Blockade tider för olika grupper ex. Gamla Grabbar, Tisdags- och onsdagsgolf, Damligan, Senioras mfl tas bort t. o. m 30 juni.

Brott mot ordningsföreskrift är inte pliktbelagt men ingår i det uppförande som förväntas av alla spelare enligt Regel 1.2.

Vi kommer uppdatera aktuell status och information vartefter det blir aktuellt.

Ändringar kommer snabbt och vi ser till att uppdatera aktuell information på vår hemsida så fort det kommer nya direktiv eller om något annat i vår verksamhet påverkas.

Tranås GK

2020-04-06