Resersättning för juniorer 2023

Reseersättningar för juniorer 2023

Ersättningen utgår till juniorspelare upp till 21 års ålder vid tourtävlingar och tävlingar som är sanktionerade av Svenska Golfförbundet. Resebidrag utgår även vid lagtävlingar och vid läger inom Smålands GDF och SGF.

Tranås GKs ersättningsregler gäller för
– Startavgifter vid tävlingar sanktionerade av SGF
– Lägeravgifter i samband med Smålands GDF eller SGF
– Milersättning utgår enligt skatteverkets riktlinjer över 5 mil enkelresa till tävlingen/lägret.
– Boendeersättning på max 600 kr / natt.

Ersättning utgår ej för banguide, vagnshyra, rangebollar eller mat.

3000 kr / år är taket för ersättning för varje enskild spelare inom gällande riktlinjer. Utöver detta lämnas förfrågan till niclas@tranasgk.se.

Startavgifter
Startavgifter utbetalas till tävlingar som är sanktionerade av SGF eller Smålands GDF. Vid tävlingar utomlands lämnas förfrågan in till Niclas@tranasgk.se innan tävlingen.

Milersättning
Utgår i enlighet med Skatteverkets riktlinjer under förutsättning att samåkning inom klubben eller med andra klubbar först undersökts. Det skall vara minst 5 mils avstånd i enkel resa för att ersättningen godkännes. Om antalet passagerare kräver minibuss kan i regel detta ordnas genom klubben. Föraren av minibuss skall ha god körvana och skall ha haft körkort minst fem år samt ha fyllt 24 år. Bokning av minibuss skall alltid göras av kansliet.

Lagtävlingar
Vid lagtävlingar som JSM klubblag & seriespel står klubben för boende, transport och lunch resp middag. Ansvarig tränare/coach sköter bokningar av transport & boende. Deltagarlista lämnas till niclas@tranasgk.se för godkännande. Denna lista skall användas som en kontroll på vilka som är ute och representerar TGK och även som underlag för kommunalt aktivitetsstöd.

Tävlingar på annan ort inkl boende.
Vid deltagande i tävling eller läger på annan ort (Minst 10 mils enkelresa) ersätts övernattning med logikostnad. Klubben betalar ut max 600 kr per natt. Bokning av boende sker på egen hand.

Reseersättning inkl kvitton
Kvitton för logikostnad och startavgiften skall tillsammans med reseersättning lämnas in till kansliet för attest senast en vecka efter speltillfälle. Särskild mall ska användas för utbetalning. Den finns på kansliet att hämta eller maila kansliet för att få den digitalt.

Har du några frågor är du välkommen att maila till niclas@tranasgk.se

Lycka till och spela väl!

Med Vänlig Hälsning

Styrelsen i Tranås GK