Golfkul & Golfskola

Golfkul 6-8 år

Golfkul är första steget i vår verksamhet där barnen mellan 6-8 år får möjlighet att ta del av roliga golfrelaterade övningar. Här lägger vi störst fokus på att ha kul på golfbanan samt lära barnen grundläggande faktorer inom golf.
Träningen är uppdelad till 7 tillfällen på våren och 7 tillfällen på hösten, träningarna är 55 min/vecka och ligger på lördagar kl 9-12 beroende på grupp. Övriga aktiviteter är spelträning och utmaningsdag finns. Sommarskola under sommaren (Separat anmälan). Start v17.

Pris: 1000 kr inkl medlemsavgift

Anmälan

När du anmäler dig vill vi att du skriver ni namn, Golf ID (om ni har något), mailadress, mobilnummer till förälder och skickar det till niclas@tranasgk.se

Golfskola 9-12 år & 13-16 år

På golfskolan lägger vi fokus på att utveckla junioren till en bättre golfspelare och strävar efter att junioren ska få ’’Grönt Kort’’ officiellt handikapp på 54. Träningen är uppdelad till 7 tillfällen på våren och 7 tillfällen på hösten. Breddjuniorerna är indelade i åldersgrupper mellan: 9-12 år & 13-16 år träningarna 55 min / vecka. Övriga aktiviteter är spelträning och utmaningsdag finns. Sommarskola finns under sommaren (Separat anmälan). Start v17 och träningarna ligger på vardagar.

Pris: 1500 kr inkl medlemsavgift

Anmälan

Utmaningsdagen

Utmaningsdagen är till för att klara av utmaningar i häftet ”Golfäventyret” för att utvecklas och komma vidare genom de olika nivåer. Detta är en ledarledd aktivitet där en förälder i respektive grupp är med som ledare. Start v19.

Pris: Ingår i träningsavgiften

Lördagstävlingen

Lördagstävlingen är där våra juniorer får möjlighet att testa på att tävla. Juniorerna tävlar på deras befintliga nivå, 30-bana, 50-bana, 100-bana. Det är inte obligatoriskt att lämna in sitt scorekort efter avslutad runda. De som vill vara med i tävlingen lämnar in sitt scorekort, de som inte vill vara med i tävlingen behöver inte lämna in sitt scorekort. Start v19.

Pris: Ingår i träningsavgiften