Korthålsbanan

Greve Hamiltons bana

I direkt anslutning till kansli/shop, restaurang och puttinggreen finns en 9 håls korthålsbana döpt till Greve Hamiltons bana. Banan är anlagd på mark som på 1950-talet uppläts av greve Hamilton. Hålens längd varierar mellan 85-130 m och greenerna är uppbyggda enligt USGA föreskrifter, vilket borgar för snabba och tåliga greener. Greenernas storlek är i snitt 200-250 m2 och en del väl inbunkrade. Samtliga tees är byggda med moderna matt-tees.
Banan har underbar utsikt över Svartån och sjön Sommen på det område som tidigare var driving range och gamla hål 1 och 2.

Banan är öppen för alla

Som fullbetalande klubbmedlem ingår fritt spel på korthålsbanan. Du kan också välja att bli årsmedlem enbart på korthålsbanan till en årskostnad av 1500 kr. Du kan också spela den utan medlemskap, Pay&Play, och då betala en dagsavgift, som fn. är 150 kr för senior och 60 kr för junior, för spelare upp till 13 år är det gratis.
Starttider kan inte förbokas, utan turordningsprincipen gäller i form av bollränna vid första hålets utslag. Däremot kan Du reservera banan för så kallad ”Företagsgolf”.
Du vill kanske bjuda icke golfspelande personal eller vänner på en golfupplevelse. Då kan Du boka en tid via kansliet och erlägga en bokningsavgift samt spelavgift för respektive deltagare. Korthålsbanan är ett perfekt komplement till en redan väl fungerande anläggning. Oavsett spelstandard kommer Du att få en härlig golfupplevelse.